Garancia
Garancia, vagy nem garancia: az itt a kérdés…
Reggel 6:00 (ráadásul hétfő reggel), felkelés... Nagy nehezen eljutunk a kávéfőzőnkhöz, bekapcsoljuk azt és nem történik semmi. "Elromlott, király..." A napot nagy nehezen végig csináljuk a reggeli kávénk nélkül... Végül még aznap délután bevisszük abba az üzletbe, ahol vásároltuk a terméket és közlik, hogy nem tudják kicserélni, mert valami olyan hiba következett be, ami nem garanciális vagy esetleg átveszik és 1 hónap várakozás után közlik ugyanúgy az előbbit. Rosszabb esetben már meg sem találjuk azt az oldalt/üzletet, ahol vettük a kávéfőzőt.... Ismerős helyzet? Szerintem hasonló esettel már sokan találkoztunk.
A garanciáról, mint fontos vásárlási szempontról, már hosszabban írtunk a Remington oldalukon. A cikket elolvashatja az alábbi linken:
https://remingtonmintabolt.hu/Garancialis-ugyintezes
Röviden összefoglalva: A garancia egy fontos vásárlási szempont. Amikor egy terméket keresünk érdemes összehasonlítani az egyes termékek garanciaidejét, illetve a gyártók, üzletek garanciával kapcsolatos ügyintézési szokásait. Ezeket a szempontokat érdemes átgondolni, megvizsgálni mielőtt letesszük a voksunkat egy-egy termék vagy áruház mellett. Továbbá érdemesebb egy kicsit drágább boltot vagy eszközt választani, ha az adott üzletben hosszabb ideig vagyunk biztosítva afelől, hogy a termék tönkremenetele esetén vagy megjavítják, vagy kicserélik azt. Erre természetesen akkor még nem gondolunk, amikor az eszköz rendeltetésszerűen működik, de ha a későbbiekben, tényleg elromlik, akkor nagyon is előjön ennek a fontos szempontnak a létjogosultsága.
Legyen tudatos! Tájékozódjon és ismerje meg a vásárlással (például jótállással) kapcsolatos jogait! Ezt weblapunkon megteheti a fogyasztó barát fülön! |
Tudjuk jól a konyhai gépek világában is könnyen előfordulhat, hogy sajnos „idő előtt” tönkre megy egy-egy eszköz. Gondoljunk például egy vízforralóra, vagy egy kávéfőzőre, amit akár napi rendszerességgel is használunk. A tapasztalatokból és a nagy számok törvényéből következik, hogy egyszer mindenki találkozni fog olyan esettel, amikor tönkre megy egy gépe (ez általában, akkor szokott pont megtörténni, amikor a legnagyobb szükségünk lenne az eszközre, például amikor épp vendégeket várunk…).
A Russel Hobbs minden egyes termékére 2+1 év garanciát ad, így akár 3 évig is biztosítva lehetünk afelől, hogy működő eszközünk lesz (természetesen, ha például kidobjuk a 10. emeletről, akkor a garancia érvényét veszti…).
Az R&H márka a csere garancia mellett tette le a névjegyét, vagyis ha a vásárolt termék tönkre megy és ez a tönkremenetel nem a vásárló hibájából történik (pl. gyártási hiba), akkor egy vadonatúj terméket kap, a meghibásodott helyett (Ekkor újra indul a garanciális idő.).
Cégünk mindig a gyártó által meghatározott garancia időt biztosítja ügyfelei számára.
Mivel számunkra a vásárló a legfontosabb, ezért a garanciális ügymenetek kezelése során igyekszünk gyorsak és vevőközpontúak lenni!